VEELGESTELDE VRAGEN

Boeken

Omdat al onze reizen op maat worden aangeboden, hebben we geen boekingstool op onze website. Wanneer je het contactformulier invult  dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op, om de wensen in kaart te brengen. Daarop gebaseerd maken we een passend reisvoorstel. Uiteraard kan je ook telefonisch contact met ons opnemen voor vragen of meer informatie op: 035-6781795.

Als reiziger heb je het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de organisator dit recht in de aanbieding en de bevestiging heeft uitgesloten door het gebruik van de term: definitieve boeking. Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan. Je hebt geen herroepingsrecht als je de pakketreisovereenkomst binnen 8 weken voor vertrek sluit.

Jazeker, dat is onze specialiteit: wij stellen onze rondreizen graag op maat en volledig naar wens voor je samen. Wil je ergens graag wat langer verblijven, of wellicht ben je op zoek naar een bijzondere upgrade? Dat kan!

Geen probleem, dit kan tot uiterlijk 10 dagen voor vertrek. Uiteraard onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Wij hebben je voor- en achternaam volgens paspoort nodig. Voor vrouwen is het noodzakelijk de meisjesnaam te gebruiken, deze staat immers áltijd op het paspoort. Controleer de namen altijd zorgvuldig op de boekingsbevestiging- en factuur. Wanneer er een naam fout gespeld is dan kan dit bijvoorbeeld voor problemen zorgen op het vliegveld, wijzigings- en / of annuleringskosten zijn in dit geval voor eigen rekening.

Bij maatwerk- en rondreizen komt het voor dat er een accommodatie, vlucht of overtocht op aanvraag is. Wij zullen in dit geval bij de leverancier nagaan of het gewenste onderdeel van de reis beschikbaar is. Wij streven ernaar binnen 3 werkdagen de reis volledig aan te kunnen bieden en de reis is definitief op het moment dat wij van alle partners een reactie hebben. Het kan voorkomen dat er een alternatieve accommodatie wordt aangeboden wanneer het omschreven hotel geen beschikbaarheid meer heeft. Hier kunnen eventuele meerkosten aan verbonden zijn, deze worden in dit geval met je overlegd.

Na het plaatsen van een definitieve boeking ontvang je van ons een boekingsbevestiging. Op het moment dat wij alle onderdelen van de reis bevestigd hebben gekregen van onze leveranciers ontvang je direct de definitieve bevestiging- en factuur. In de tussentijd staat je reis dus op aanvraag. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Local Touch Travel werkt samen met de Europeesche Verzekeringen. Wanneer je een reis bij ons boekt sluiten wij graag een (doorlopende) reis- en/of annuleringsverzekering voor je af. Let erop dat een annuleringsverzekering direct bij definitieve boeking afgesloten dient te worden. Vraag ons vrijblijvend naar de mogelijkheden of kijk voor meer informatie op de pagina ‘verzekeringen’.

Betalen

Op het moment dat wij alle onderdelen van de reis bevestigd hebben gekregen van onze leveranciers ontvang je direct de definitieve boekingsbevestiging en de factuur.

De aanbetaling van de reis dien je per omgaande te voldoen, deze bedraagt 30% van de totale reissom. De betaling voor de vluchten dient onmiddellijk volledig te worden voldaan. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dien je de volledige (restant)betaling te hebben voldaan. Bij het boeken van een reis, waarbij de vertrekdatum binnen deze genoemde 6 weken valt dien je het volledige bedrag in één keer en per omgaande te voldoen.

Je kunt de reis via een bankoverschrijving betalen. Doe dit altijd over vermelding van het factuur- en klantnummer op rekeningnummer NL25RABO 0341 8655 32 t.n.v. Local Touch Travel

Het is helaas niet mogelijk om de betaling per creditcard te voldoen, de betaling kan alleen voldaan worden per bankbetaling.

Reisbescheiden

Uiterlijk 10 werkdagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden per e-mail.

Je ontvangt de reisbescheiden per e-mail, helaas maken wij geen uitzonderingen en versturen wij niets per post.

Je hebt een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Ook kinderen dienen een eigen geldig identiteitsbewijs te hebben. Reizigers die niet de Nederlandse of Belgische nationaliteit bezitten, dienen zelf bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten.

Wijzigen en annuleren

Wij kunnen je reis tegen € 25 wijzigingskosten aanpassen. Bijvoorbeeld als je de gegevens van een reiziger wil wijzigen of een reiziger wil toevoegen. Houd er rekening mee dat er eventuele meerkosten kunnen zijn die de betrokken partijen in rekening kunnen brengen. Denk hierbij aan vluchttoeslagen en/of wijzigings- of annuleringskosten die een accommodatie in rekening kan brengen.

Een annulering kun je schriftelijk of telefonisch aan ons doorgegeven. Wij zullen de annuleringskosten dan voor je berekenen, waarna je deze per mail ontvangt. Na een schriftelijke reactie per mail zullen wij de reis vervolgens definitief voor je annuleren, waarna je een annuleringsnota van ons ontvangt. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Dien deze nota dan bij de verzekeringsmaatschappij in voor het claimen van de kosten.

Indien je een definitieve reisovereenkomst annuleert, berekenen wij de annuleringskosten op basis van onze Algemene Voorwaarden.

Overige vragen

Onze reizen op maat worden met veel zorg en aandacht samengesteld. Mocht het toch gebeuren dat je ergens niet helemaal tevreden over bent tijdens je vakantie, neem dan contact op met onze lokale agent, op het nummer dat in de reisbescheiden staat. Dat is de beste en snelste manier om jouw klacht ter plaatse op te lossen. Vind je dat de klacht niet goed is opgelost dan kan je contact met ons op nemen. Houd er rekening mee dat de klacht – conform de voorwaarden- binnen twee maanden na terugkomst bij ons schriftelijk wordt ingediend. Heb je geen klacht maar zijn er wel dingen die voor jouw gevoel beter kunnen? Laat het ons vooral weten, want dat is feedback waar we wat aan hebben een waardoor we onze dienstverlening kunnen verbeteren. 

Local Touch Travel is aangesloten bij de SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen onze reizen onder de garantie van de SGR. Deze garantie houdt in dat jij als consument ervan verzekerd bent dat jouw vooruitbetaalde reissom wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de prestatie niet kan nakomen. Kijk voor meer informatie op www.sgr.nl We zijn gecertificeerd door SGR. Dit houdt in dat onze reisorganisatie voldoet aan alle wettelijke verplichtingen. Je kunt dus met een gerust hart bij ons boeken. Op onze factuur vindt je een verplichte bijdrage van € 5,- per persoon die Local Touch Travel afdraagt aan het SGR.

Tevens zijn we aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Onze reizen vallen onder de garantie van dit fonds. Kort gezegd houdt dit in dat jouw kosten (deels) zijn gedekt in het geval van calamiteiten. Denk bijvoorbeeld aan een natuurramp of ernstige onrusten waardoor de reis moet worden aangepast of onderbroken. Kijk voor meer informatie op www.calamiteitenfonds.nl  

Local Touch Travel is aangesloten bij het ANVR. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap. Op de reizen die we aanbieden, zijn de reisvoorwaarden van het ANVR van toepassing. Kijk voor meer informatie op www.anvr.nl